Monday 25 January 2010

Rehlah Kat Air Terjun

Ahad yang lepas kami pergi berrehlah kat air terjun Lipur Lentang kat JalanKarak.  Mula memang malas nak pergi tapi memandangkan masing-masing dengan cara yang tersendiri.  saya ajak keluar. Maklumlah  Firdaus asyik mengail ikan,  menternak lembu,  bercucuk tanam.  Ayah pula melayan pandangan mata kat kedai kereta  dan si Faez melayan pasukan bola pilihannyanya.  Semua itu di alam maya yang membunuh komunikasi di antara kami.  Saya pun kejutkan mereka dan ajak keluar berada di alam sebenar,  melihat alam ciptaan Ilahi.







Menikmati kurniaan Ilahi yang hebat dan ianya projek mega Ilahi yang tiada tandingannya



Kami pergi ke Air Terjun Lentang kat JalanKarak,  walaupun jauh tapi best sebab orang tak ramai dan tak payah jalan jauh nak masuk ke dalam.  Bayo aje tol selesai aje.  Ibu kena belanja beli makanan le pulak sebab tak masak kat rumah tapi tak apa asal kita dapat berinteraksi bersama melihat ciptaan tuhan.










Kesian Faris tak boleh mandi sebab airnya sejuk sangat



Rupanya Firdaus paling suka dengan air terjun sampai minta dibawa kemari lagi.  Terharu bila dia kata " ibu hebat sungguh Allah menciptakan air di sini mengalir tanpa henti-henti".  Rupanya anak-anak perlu di dedahkan dengan ciptaan Ilahi  agar mindanya boleh berfikir dan mengenali sifat-sifat Allah seterusnya timbul perasaan cinta padaNya.  Insya-Allah ibu janji bawa Firdaus melihat ciptaan tuhan yang lain agar hatimu bangga dengan ciptaan Ilahi.  Pandanglah semua ini dengan mata hati  nescaya Firdaus akan beroleh ganjaran dariNya.

Terasa hati nak bawa anak-anak  menikmati salji,  musim luruh,  musim bunga dan......  Tapi tak apalah anak-anakku pandanglah alam semesta dan projek mega Allah yakni bintang,  bulan, matahari dan  langit.  Semua ini tiada kos besar untuk menikmatinya dan fikirkanlah kewujudannya untuk apa...???///

No comments:

Post a Comment