Friday 8 January 2010

Palestin Yang Jauh Dimata

Hari ini 8 Januari 2009 ada demontrasi " Membantah Tindakan Kerajaan Mesir Menghalang Bantuan Ke Gaza" di kedutaan Mesir. Bilakah masanya saya dapat turut sama menyatakan sokongan padamu Palestin. Saya selalu bertanya pada diri ini sampai bila negara Palestin harus berjuang membebaskan negara dari ancaman Israel, tapi bila teringat balik kata-kata seorang Ustaz, Allah telah tentukan Palestin akan berjuang dan terus berjuang hingga Kiamat hati jadi sadis.

Hari ini teringat padamu si anak kecil Hiba Mohamad Ali Mansour. Lahir pada 21/09/2000 tanpa ayah yang telah syahid di jalanMu. Hidup bersama ibu di khemah-khemah pelarian dan sentiasa diburu peluru-peluru Israel.

Apa khabarmu sayang? Apa khabar ibumu, 5 saudaramu dan keluarga yang lain?. Moga Hiba menjadi anak yang taat kepada ibu dan agama. Walaupun kita berjauhan dan sukar bertemu tetapi percayalah Allah mengetahui segala-galanya.

Mereka rakyat Palestin sentiasa diduga dan sanggup berkorban untuk menegakkan AgamaMu ini. Berapa banyak nyawa telah terkorban dan berapa banyak darah yang telah tertumpah. Saya di sini tanpa rasa bersalah berada dalam "Zon Yang Amat Selesa". Alangkah dasyatnya hambaMu ini. Memadaikah hanya dengan ucapan simpati dan kesian sahaja...???///






Kawanku Zamila, moga kita istiqamah membantu dalam apa jua keadaan


Bersama rakan seperjuangan mengumpul kekuatan untuk
terus membela Palestin




Hiba Mohamad Ali Mansour

Wahai anakku moga kita berjumpa di 'sana' nanti Insya-Allah








No comments:

Post a Comment