Tuesday 30 March 2010

Gelombang Face Book

Semenjak kenal FB macam-macam yang berlaku.  Melayari FB di  alam maya menjadikan hati saya jadi bermacam-macam.   Ada baik dan ada juga sebaliknya.
Bertemu kembali dengan sahabat yang lebih 30 tahun tidak berjumpa alhamdulilah.  Sayu hati dapat menatap kembali wajah guru-guru yang pernah mendidik diri ini yang mula mengenalkan pen dan buku.  Meluaskan lagi ilmu dengan bacaan catatan-catatan yang menggunakan manhaj Fb untuk berdakwah amatlah baik disisiNya. Berkongsi pengalaman untuk mendewasakan keimanan dan ketakwaan kepadaMu moga berkekalan.
Namun hati kecil saya kadang-kadang kecut melihat tohmahan dan kritikan yang tidak sepatutnya di FB. Kerahsian yang sepatunya disimpan diwar-warkan kepada umum. Cinta monyet semasa kecil dulu digilap kembali.  Pertimbangan yang sewajarnya patut dibuat tentang cerita apa yang patut dikongsi bersama dunia antarabangsa. Paparan gambar yang kadang kala boleh memudaratkan dan banyak lagi.  Saya berusaha untuk memurnikan niat berFB. Apakah Fb yang salah atau kita yang telah merosakakan diri kita sendiri...???///

Guru-guru yang ditemui di Facebook.  Rindu cikgu


Cikgu Hamidah Hamdan




Cikgu Azizah Sabirin

                                               

No comments:

Post a Comment