Tuesday 23 March 2010

apabila bayi dibuang

Dada saya sesak, lelah,  berkecamuk dan macam-macam lagi minggu ni,   dek kerana banyaknya bayi yang terbuang. di tepi longkang,  tong sampah dan mungkin suatu hari nanti dihanyutkan ke mana-mana sungai dan laut.   Buang,  buang dan terus membuang. 

Saya bermuhasabah sendiri dengan kejadian ini.  Apakah yang ALLAh ingin saya fikirkan dari kejadian yang penuh berleluasa ini.  Apakah yang perlu saya buat?  apakah cukup dengan saya simpati dan terharu sahaja apabila membaca di semua akhbar Malaysia tertera berita ini. 

Perkataan BUANG itu saya cuba amati .  Banyaknya kes IBU BAPA BUANG ANAK DAN ANAK BUANG IBU BAPA . Inilah kesan apabila kita MEMBUANG AGAMA dan akhirnya ALLAH MEMBUANG KITA. 

Baliklah dan pulanglah kepada Agama.  Sesungguhnya ALLAh teramat rindu dan dendam kepada kita yang melaku kesalahan kepadaNya.  Allah menanti-nanti semua itu dengan rahmatnya bersedia untuk mengampunkan walau sebanyak mana dosa yang telah kita lakukan pdaNya.  

Buat anak-anak saya Nurul Atiqah,  Faez,  Firdaus dan Faris mari kita sama-sama buang perkara yang ALLAH tak suka dan jangan kita buat perkara yang kita suka je.  Dalam erti kata lain buatlah apa jua yang ALLAH suka w/pun hati tidak menyukainya kerana itu adalah kunci Taqwa.  Marilah kita masuk islam sepenuhnya agar kita nanti selamat di sana.  Alih pandangan kepada agama tidak hanya fikir tentang  5F (Food,  fesyen,  festival,  filem and...???///)  facebook kut heeeeee



" ANAK BIJAK JAUHI ZINA"


No comments:

Post a Comment