Wednesday 30 December 2009

Cuti Sekolah 2009 Dah Habis

Hari ni 30hb Disember, sekejab masa berlalu. Cuti sekolah dah habis, anak-anak melangkah ke sesi pengajian baru, 2 anak saya Atiqah dan Faez melangkah ke form five. Ujian besar menanti mereka. Firdaus pula ke tahun 3.



Cuti sekolah kami tak kemana-mana, cuma rutin biasa menziarahi orang tua di kampung. Anak-anak dah besar2 so mereka melayan komputer aje. Kami pun bukanlah berduit sangat nak melancung ke mana-mana. Tambahan pula persiapan untuk ke sekolah memerlukan banyak belanja. Semalam beli buku teks Faez je dah hampir RM300. Buku teks Si Firdaus tak beli pun lagi. Moga apa yang dibelanjakan semua ini mendapat keredhaanMu YaRabbi.


Jumaat ni nak hantar Kak Yong Tiqah balik Kelantan. Saya dan suami memang jarang hantar dia balik ke asrama, seingat-ingatnya boleh dikira dengan jari kami kesana. "Tahun ni tahun akhir kakak kat sana, jadi ayah dan ibu hantar ya"' pinta anak saya. Tak sampai hati le pulak nak menolak permintaanya.
Anak-anak salah satu daripada perhiasan dunia. Jangan jadikan kami lupa kepadaMu dek kerana hiasan ini. Terlekakah saya dengan hiasan dunia ini ...???///


Selamat bersekolah semua untuk anak-anakku dan semua yang lain.

No comments:

Post a Comment