Monday 28 December 2009

Majlis SERATA

Sabtu 26 Disember lepas saya dan suami serta si kecil Faris g sekolah lama " Sekolah Raja Perempuan Taayah". Terimakasih kat ayah sebab sanggup tunggu dan jaga Faris kat dalam kereta. Masa saya masuk kat sekolah tu tahun 1982 hingga 1984. Lepas form 3 pindah sekolah sebab bahasa arab kandas.

Majlis SERATA Grand Ghathering 2009 Alumni 80an - 90an diadakan di dewan sekolah. Mulanya tak berhajat nak pergi tapi bila Rose kawan baik masa kat Taayah ajak tak sampai hati nak tolak.

Banyak kenangan di Taayah yang masih dalam ingatan, cuma bagi saya apa yang terkilan ialah saya tidak dapat menjadi pelajar SERATA yang sebenarnya. Teruja melihat pelajar SERATA di gelanggang dakwah yang tidak mengenal erti kepayahan dan sebagainya. Masalah bagi mereka adalah peluang bagi mendapat pahala dariNya. Walaupun begitu 3 tahun di SERATA banyak mengajar saya erti sebuah kehidupan. Sekarang baru nak belajo bahasa arab tapi masih tak pandai-pandai...???///



Jom layan gambo yang sempat dirakamkan




Ustazah Fauziah (Yam Pau ) bertudung coklat sekarang mengajar kat Kampar



Kawan baik saya Roslina Ahmad (bertudung hijau) bekas graduan UITM sekarang suri rumah sepenuh masa. Tinggal kat Banting



Dapat towel kecil lagi, boleh lap air mata




Antara yang hadir



Kad Aturcara Majlis






Wow! best ada macam-macam dalam beg ni sape tak pergi rugi




Menjamu selera, semuanya sedap-sedap belaka





Cikgu Wan Zaharah ajar pelajaran sains, garangnya masa tu, tapi sekarang dah bercucu




Cikgu lelaki yang ada kat SERATA masa tu " Cikgu Moka". Nampak kurus sangat cikgu kita ni





Ustazah Napisah dan Cikgu Zaleha. Ustazah Napisah masih seperti dulu tak banyak berubah.



Si kecil faris join sama dengan makcik Ros



Ustazah Yam senyum meleret



Tak boleh nak snap banyak gambo sebab si kecik ni tak boleh duduk diam. Orang lain nak tolong pegang langsung tak nak.



No comments:

Post a Comment