Monday 7 December 2009

Dah Selamat Bersunat

Berdebar-debar menunggu saatnya




Beratur untuk disunatkan, siap pegang tangan nak redakan tension takut


Tahniah, Firdaus berjaya disunatkan. Hadiah sekumtum bunga berserta gula-gula dari Klinik Kita

Berehat. x game x bola dan x akiviti berat. T. kasih ayah kerana cuti 1 minggu jaga Aus



Alhamdulilah si hero kedua saya dah selamat bersunat pada hari Jumaat lepas. Firdaus Fahmie dah dewasa la ni, boleh join sepupu-sepupu yang lain sebab dah siap potongggg.


Terlaksana sudah satu t/jawab saya dan suami kepada anak dan Yang Esa, di hadapan menanti banyak lagi t/jawab yang belum dilaksanakan. Berkira-kira sangat saya bila nak melakukan ibadah sunat, meskipun tahu amalan sunat mempunyai banyak pahala disisiNya.

Meminjam tulisan dari satu bloger amalan sunat adalah seperti kita meminta anak mengangkat kain di ampaian kerana hari nak hujan. Kita pula masa tu nak pergi keluar. Sianak mengangkat kain seperti yang disuruh kemudian siap melipat, menggosok dan menyusun dengan baik , w/pun yang diperintah hanyalah mengangkat kain di ampaian kerana hari nak hujan. Siapalah tak suka kalau yang disuruh hanya satu pekerjaan tapi sianak melengkapkan kerja-kerja tambahan pula untuk menyempurnakan tugas berkenaan.


Begitulah juga denganNya, amalan sunat dapat melengkap dan menyempurnakan setiap ibadah.. Saya berjuang nak buat amalan sunat di malam hari siap kunci jam, alarmkan telefon, sikecil siapkan kejutkan dengan minta susu namun....???///

Terima kasih banyak-banyak diucapkan kepada semua yang menziarahi Firdaus pada hari sabtu lepas dengan memberi sokongan moral juga wang ringgit. Moga Aus cepat sembuh dan pulih seperti sediakala, Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment