Thursday 19 November 2009

Pelembut Hati


Buku Pelembut hati ini saya beli pada 29/09/2006 yang lalu. Hari ini teringat balik buku tu lalu saya membelek-belek kembali. Buku yang ditulis oleh Muhammad Ahmad Ar Rashid menyentuh hati saya yang keras bak batu.

Saya cuma nak berkongsi apa yang ditulis di dalam buku ini "Petaka yang sebenarnya bagi seorang da'i adalah kesia-siaan, kelalaian, dan kekosongan waktunya". Tersentak membacanya kerana selama ini petaka bagi kita adalah lebih kepada kemalangan sahaja.

Buku ini ditulis dalam bahasa Indonesia moden, jadi saya pun kena ulang 2 atau 3 kali baru le boleh faham. Apa pun ia adalah sebuah buku yang sangat baik dan bermunafaat untuk dibaca.




Makanan rohani

Makanan Perut untuk hidup


Makanan inikah yang mengiurkan?


Bilakah makanan rohani akan dapat dirasai nikmat dan kelazatannya....???//


No comments:

Post a Comment