Sunday 22 November 2009

Anak Saya Tercedera

Sempat posing sebelum jumpa doktor nak cuci luka


Firdaus dan Faris, kenakalanmu moga mengasah kesabaran ibu

Sakit pun sempat melayari internet juga


Jumaat lepas Firdaus tinggal kat rumah pengasuh, ibu Peah. Bermain dan bergurau bersama anak ibu Peah lalu terjatuh dan.... dagu terbelah (sikit aje). Ibu Peah call bagitahu minta saya balik n tengok. Saya kata tak apa kut, minta ibu Peah letak minyak gamat aje. Lepas tu Ibu Peah kol lagi minta datang. Tak sedap hati g le rumah ibu Peah. Sampai-sampai aje Firdaus terbaring tapi tak nangis pun, tapiii.. terharunya tengok ibu Peah merah-merah mata, berderai-derai air matanya. Saya pulak yang malu sebab tak rasa nak menangis. Lepas tu bawa Firdaus g klinik kena le jahit. Masa jahit tu Firdaus siap suruh doktor tu bius seluruh badan atau dengan kata lain tidokan dia. Bertuah anak jantan saya ni. Doktor jahit 3 jahitan dan siap suruh dressing 2 hari lepas tu. Bagi ubat tahan sakit dan antibiotik lagi. Ada follow up lagi minggu depan.


Bila anak tercedera saya kelam kabut, cepat-cepat nak dapatkan rawatan bawa ke klinik. Tapi bagaimana IMAN yang tecedera? adakah saya juga kelam kabut atau langsung tak perasan ianya tercalar, baik terguris ataupun tercedera. Iman juga boleh " tercedera"?? itulah hakikat sebenarnya. Dashyat sungguh hambaMu ini dalam menjaga keimanan. Saya tertanya-tanya "Akukah hambaMu yang sebenarnya...???///.


No comments:

Post a Comment