Sunday 6 June 2010

Surirumah Sepenuh Masa

Baru-baru seorang rakan pejabat menamatkan kerjayanya di FELCRA Berhad setelah berkhidmat lebih 3 tahun. Adik Norazlinawati Abdullah sama-sama  membangunkan Maklumat Peserta FELCRA ke dalam e-sistem FELCRA Berhad.  Kami pernah outstation bersama dan banyak lagi kenangan bersamanya.

Sunguh terharu apabila hari terakhir dia menghantar email kepada kami di Felcra dengan sedikit kata-kata. 

Inilah kata-katanya dari e-mailnya


" Di kesempatan ini saya memohon maaf, salah silap sepanjang perkenalan, persahabatan & perlakuan saya dengan kalian.. Halal kan makan & minum sekiranya terhutang secara sengaja atau pn tidak  :p  ( boleh kee??)

Pada mulanya berat hati juga utk mengambil keputusan yang drastik ini, tetapi setelah sekian lama berfikir & berdoa, saya dengan ikhlas nyaa reda dengan keputusan ini.


Andainya kalian berasa gusar, amatilah kata-kata hikmah di bawah ini sebagai pegangan & panduan..


Selamat Berjumpa lagi & Selamat Berjuang!!







Apa yang mengharukan bila saya reply e-mailnya yang berbunyi begini:-


Azila:  Bestnya baca ucapan tu.  Terharu pulak rasanya.  K. zila pun minta maaf byk2 atas segala kesalahan dan halal makan minum dan ilmu yang diajarkan

Azlina: Best kan?? Saya pun suka and rasa semangat nk berhenti bila baca kata-kata hikmah tu






Ina,  selamat menjadi surirumah sepenuh masa,  
moga dengan ini juga kita lebih dekat denganNya

Tahniah Ina kerana telah membuat keputusan dan redha dengan keputusan yang dibuat.  Saya ni ada 15 tahun lagi kena berkhidmat mampu ke...???///

3 comments:

  1. Salam, bagusla kwn cik ila ni...elin pon mmg berura² nk quit + request dr husbnd..tp tulah byk lak bnda yg jd pghalangnya..tp klu pk susah, suasah lah jadinye klu pk senang, insya Allah dipermudahkanNya, btol x cik ila..

    ReplyDelete
  2. Elin kadang-kadang kita memang tak suka sesuatu tetapi disisiNya itulah yag terbaik dan yang amat dikehendakinya.Ikutlah panduan Allah apabila kita membuat keputusan, nescaya kita akn tenang dan redha. Buatlah solat istiqarah dan mintalah nasihat daripada mereka yg benar2 faham tentang agama.

    ReplyDelete