Sunday 30 May 2010

Sarapan Pagi n Minum Petang

Sarapan pagi selalunya saya tak pernah miss,  kalau rajin bawa bekal kat opis atau beli aje kat mana-mana.  Minum petang pulak goreng pisang, goreng keledek atau cucur udang menjadi pilihan bersama air kopi atau teh o nipis.

Itulah yang saya faham tentang sarapan dan minum petang selama ini.  Setelah berinjak usia saya cuba mencari menu sarapan dan minum petang yang lebih berkualiti disisiNya.  Akhirnya saya menjumpainya itulah "AL-MA'THURAT".






Contoh-contoh naskah Al-Mathurat yang berada di pasaran


Al-Syahid Imam Hassan Al-Banna telah membina jalan yang baik untuk mengikut Sunnah Rasullullah SAW.  Beliau telah memilih dan menyusun al-Ma'thurat dengan mengharapkan bimbingan dari Allah SWT agar terhindar daripada gangguan syaitan yang penuh angkara. Alangkah baiknya kalau saya yang mengaku diri muslim ini mengamalkan zikir al-Ma'thurat pada setiap pagi dan petang.

Macamman nak istiqamah baca zikir ni setiap hari...???///

No comments:

Post a Comment