Monday 3 May 2010

Faris Tak Takut Kucing

Kawasan perumahan saya banyak sangat kucing. Anak-anak saya kecuali Faez sangat suka dengan kucing. Faris langsung tak takut kucing. Kalau boleh mahu didakap dicium dan dipeluk sang kucing.








Perasaan takut langsung tiada dalam fikiran Faris sebab dia
tidak mengenal sifat-sifat sang kucing





 

Dengan Yang Esa,  Faris mesti mengenali sifat-sifatnya
 barulah ada  perasaan takut dan gerun padaNya. 


Seronoknya Faris bagi kucing makan




Begitulah si Faris dengan kucing tidak ada perasaan takut akan dicakar atau digigit oleh sang kucing berkenaan. Faris tak tahu sifat-sifat yang ada pada kucing yang boleh membahayakan dirinya. Ketiadaan ilmu mengenal sifat-sifat kucing menjadikan binatang yang sepatutnya ditakuti menjadi sebaliknya.

Bila tengok Faris tak takut kucing saya pun terfikir begitulah saya dengan Yang Esa.  Saya semacam tidak merasai takut denganNya kerana saya tidak mengenal sepenuhnya sifat-sifatNya. Mungkin kalau saya mengenal sungguh-sungguh siapa DIA tentu saya akan sentiasa takut dan berhati-hati. Ilmu mengenalMu masih terlalu sedikit, ini membuatkan saya macam tak rasa bersalah melanggar perintahuMU. Dasyhatnya saya kerana sebut aje nama bos kat opis dah boleh huraikan sifat-sifatnya dan berusaha sungguh2 menawan hatinya tapi denganMU...???///

1 comment:

  1. Salam, maner faris dapta 2 ekor kucing gem0k tu..samer jer ngan awathif xtakut kucing...ayah awathif belikan dier kucing pki bateri, x dan kucing tu bgerak jauh, awathif dh tarik ekor dier...

    ReplyDelete