Saturday 1 May 2010

Baju Baru

Baru-baru ni saya shoping sikit kat Sogo.  Dah bertahun rasanya saya tak menjenguk tempat membeli belah yang menjadi kesukaan suatu masa dahulu.  Kini masa telah berlalu saya jarang sangat  ke sana bukan tak suka tapi.......tak ada duit kut........

Oleh kerana jarak usia Faris dan Firdaus terlalu jauh,  jadi baju abangnya dah berkubur dan entah kemana.  Saya terpaksa beli yang baru untuk si Faris.  Terbang dan melayang duit ibu sebab si Firdaus pun tumpang beli seluar baru.  Ayah dan ibu  pakai baju lama aje.

Ingatan untuk Faris dan Firdaus walaupun berbaju baru dan cantik hendaknya tidak merasa bangga dengan keelokan wajah dan keindahan pakaian yang dikenakan.  Jauhilah dari berlebihan dan menarik perhatian orang lain kerana inilah sebenarnya sifat takabur.  Saya pun kadang-kadang gagal menahan nafsu membeli dan terus membeli....lagi.  Sampai bila ya...???///



Baju dan seluar baru,   tapii  pinggang seluar longgar kt Faris.  Faris kena tambah berat badan



Saya ikut nasihat ibu,  takut merasa diri segak bergaya.  
Jadi saya posing sambil baring aje




Abang Yang yang ganas selalu kerjakan adik, 
Adik tak suka tunjuk baju
baru, sebab tu adik paling muka


Bila jumpa dan baca hadis ni rasa macam takut le pulak nak bergaya sakan

"Bayangkan seorang lelaki yang berjalan dengan megah,  memakai dua pakaian yang indah dengan rasa bangga kepada dirinya,  lalu tiba-tiba Allah membelah bumi di bawah kakinya sehingga lelaki itu terperosok ke dalam bumi dan terperangkap di sana sampai hari kiamat."

Hadis riwayat bukhari

1 comment:

  1. Chik minggu depan pegi lagi..ada warehouse sale baby dekat Sogo ni betul2 murah

    ReplyDelete