Tuesday 26 July 2011

ziarah

Minggu lepas dapat berita sepupu suami berada di wad HKL.  Bok De Nani  adalah panggilan kami kepadanya.  Hati saya bagai direntap-rentap apabila mendapat berita berkenaan.  Dapat-dapat aje berita tu hati ini pulak bagai melonjak-lonjak nak pergi ziarah.  Akhirnya petang semalam kami sekeluarga berpeluang menziarah Bok De Nani,alhamdullilah.

Saya sejujurnya-jujurnya teramat  kagum melihat ketabahan kak Nani menghadapi ujian penyakit ini.  Rawatan Radioterapi sebanyak 35 kali dan kimoterapi pula sebanyak 7 kali yang akan dilakukan ke atas tidak menampakkan keperitan baginya.  Kami dilayan dengan penuh mesra walaupun dalam keadaan suara yang amat sukar untuk dikeluarkan. Kesian sungguh melihat Kak Nani yang amat payah untuk menelan air dan makanan akibat kesan dari rawatan berkenaan. 

Untuk Kak Nani saya bawakan hadis ini sebagai perkongsi bersama:-

" Seorang Muslim yang tertimpa kecelakaan, kemelaratan,  kegundahan,  kesedihan,  kesakitan,  mahupun kedukacitaan,  sampai yang tertusuk duri pun,  niscaya Allah akan mengampuni dosanya sesuai dengan apa yang menimpanya'."  (Diriwayatkan Al- Bukhari dan Muslim)

Saya bermuhasabah sendiri kalaulah saya diuji olehMU dimanakah tahap saya?  samaada sabar,  redha atau bersyukur atau...???///




Kak Yong Tiqah pun turut ziarah
Kami sayang Kak Nani
 

Firdaus doakan Bok De Nani cepat sembuh ya

No comments:

Post a Comment