Sunday 10 July 2011

BERSIH

Saya juga tidak ketinggalan untuk menilai isu yang terhangat buat masa ini 'bersih'.  Semalam salah seorang anak bertanya 'ibu bersih tu ok ke?'.  Untuk jawab ok atau sebaliknya memang senang tapi untuk mengupas menjelaskan kenapa ok dan kenapa tak ok saya terpaksa membuat pembacaan seterusnya meneliti hujah-hujah ahli politik,  ahli-ahli akademik  para sasterwan,  para NGO,  para ulamak dan banyak lagi.  Semuanya mempunyai pendapat dan pandangan masing-masing berdalilkan kefahaman masing-masing.  Saya akur dan cuba berlapang dada dengan apa jua pendapat mereka.  Untuk saya menjawab pertanyaan anak saya itu saya tidak menuntut dia mengikut pendapat saya tetapi saya mengajak dia berfikir untuk mencari jawapan sendiri.

Namun begitu saya cukup terharu kerana anak saya ambil peduli tentang isu sebegini dan berbesar hati meminta pandangan dari orang yang paling hampir dengannya.  Banyak ke ilmu saya nak  menjawab semua ini...???/// 

merekakah pejuang @  sebaliknya?

No comments:

Post a Comment