Friday 3 December 2010

Happy New Year

Dah tinggal beberapa hari aje lagi tahun 1431Hijrah meninggalkan kita.  Saya merenung diri,  Muharam yang akan menjelma adakah saya prihatin atau tidak ambil pot langsung kedatangannya.  Mungkin sebelum-sebelum ini saya lebih menunggu dan ambil tahu kedatang tahun Masihi,  begitulah jahilnya saya disisiNYA.  Sebenarnya kita umatnya telah disediakan kalendar Islam kenapa masih teruja dengan kalendar yang lain?  Itu baru kalendar Islam yang saya tak ambil kisah,   macam mana yang lainkan? 

Detik masa akan terus datang kemudian berlalu pergi meninggalkan kita.  Berlalu,  berlalu dan terus berlalu...... kita tiada upaya sedikitpun untuk mendahului atau mengebelakangkannya. 

Ya Haiyyu, Ya Qayyum, dengan rahmatMu daku memohon pertolongan. Baikilah seluruh urusanku, dan janganlah Engkau serahkan diriku ini kepadaku walaupun sekelip mata”(Riwayat al-Nasai, dinilai sahih oleh al-Albani).


Tahun 1432 ni visi dan misi untukNYA...???///

No comments:

Post a Comment