Thursday 7 October 2010

Banyaknya Air Mata Yang Tertumpah

Sah dah ikut kursus ESQ

Antara peserta kursus


Setelah sekian lama diri ini tidak mengikuti kursus akhirnya pada 4-6/10 yang lepas saya berbesar hati kerana dihantar oleh kompeni mengikuti kursus ESQ di Flamingo Hotel.  Ramai juga yang hadir lebih kurang 140 orang peserta.  

Hari pertama  kursus saya bingung dan cukup huru hara dengan bunyi-bunyian yang mengganggu pendengaran saya yang telah berumur ini.  Kadang-kadang saya terpaksa menutup telinga untuk menenangkan fikiran.  Namun di hari kedua pula saya melihat dan menyaksikan banyaknya airmata yang tertumpah.  Bunyi tangis dan sedu sedan memenuhi dewan kursus.  Semua peserta baik muda dan tua semestinya akan mengalirkan air mata.  Inilah satu-satu kursus yang membengkakkan mata setiap peserta.  Hati masing-masing sahaja yang tahu untuk apa airmata itu tertumpah. 

Hari ketiga barulah saya benar-benar faham apa yang ingin disampaikan oleh ESQ.  Mencari matlamat hidup dan bermuhasabah siapa saya yang sebenarnya.  Thanks pada FELCRA Berhad yang memilih saya untuk turut serta dalam kursus ini.

No comments:

Post a Comment