Sunday 26 September 2010

Cinta Yang Sesat

Renungan Bersama



“Saya tak pernah marahkan dia (Mohd Fazli) sebab dia terlampau sayangkan anak saya, maka saya amat menyayanginya,” - Siti Nurhanim

Syafia Humaira telah pergi untuk selama-lamanya.  Mungkin sedang bermain-main dengan temannya di syurga yang indah.  Untuk apa ditangisi permergianmu Humaira tetapi wahai hati ini tangisilah melihat kesesatan cinta manusia di akhir-akhir ini. Pandang, lihatlah dan renungkanlah betapa kritikalnya ancaman cinta yang tidak berpandukan kepada kehendakNya.


Walaupun begitu saya berdolah agar Allah mengampunkan kesalahan mereka semua terhadap Humairah dan akan insaf suatu hari nanti insyaAllah.  Ya Rabbi kumohon ampun padaMu juga kerana kelalaianku mengekang perkara sebegini terjadi dalam agamaMU.   Dimana tanggungjawab saya...???///


No comments:

Post a Comment