Wednesday 1 September 2010

Tour Ramadhan

Cuti Nuzul Quran baru-baru ni giliran saya menziarah orang tua di kampung.  Cadang hati nak balik kampung mertua juga tapi oleh kerana zaujh kerja pada malam Isnin jadi tak sempat singgah kat Sabak Bernam. InsyaAllah untuk iftar bersama keluarga di Sabak kami akan pulang awal sebelum aidilfitri.  Tour Ramadhan dengan ziarah ke kubur atok dan opah sebelah emak. Dah lama sangat saya tak ziarah kubur bukannya takut tapi banyak sangat alasan.  Moga dengan adanya ziarah ini hati yang keras dapat dilembutkan sedikit agar takutlah dan bersedialah dengan maut yang datang. 

Selepas ke kubur perjalanan diteruskan menziarah emak saudara yang sakit di Ipoh  bersama adik beradik yang lain.  Hati tak tahu nak kata apa bila melihat keuzurannya.  Terharu melihat dugaan dan cubaan yang diterimanya  amat memilukan.  Tiada apa yang dapat saya luahkan cuma yang dapat saya katakan Allahlah yang merancang semua ini dan kita hanya pelaksana sahaja. Moga Mak Andak dimudahkan olehNya dalam menghadapi semua ini. 


Tour Ramadhan diteruskan lagi dengan majlis iftar di rumah Nyah Rusni di Sungai Buaya.  Best dapat berkumpul kesemua adik beradik kecuali emak dan abah dan K.Yang dan anak-anak yang tidak dapt turut serta.  Semoga tour Ramadhan kali ini mendapat rahmah dariNya namun paling resah bila mengimbas kembali  tour ke rumah Wan Andak,  jika Allah memberi dugaan begini kepada saya,  bersediakah saya...???//

Firdaus bersama sepupunya di tanah perkuburan




Entah apa yang di minta oleh si Faris ni pada opah andak


Sayu hati nak balik dah


Berehat selapas Iftar di Sungai Buaya,  thanks tuan rumah

Buah tangan iftar dari taukeh kek Gemencheh

No comments:

Post a Comment