Monday 30 August 2010

MERDEKA

Kibaran jalur gemilang moga sayapun cemerlang dan gemilang


31 Ogos 1957 tarikh kemerdekaan. Dah lebih 50 tahun negara merdeka. 

Nak tanya kat diri saya beberapa soalan sempena hari  merdeka ni

1.   Merdekakah iman saya  dari sebarang kesyirikan?  
2.   Merdekakah ibadah saya dari sebarang bidaah? 
3.   Merdekakah minda saya dari anasir-nasir barat? 
4.   Merdekakah rohani saya dari tuntutan hawa nafsu? 
5.   Merdekakah saya untuk melaksanakan semua hukumMu di dunia ini?
6    Dan banyakkkkk lagi

OOOOppppp selagi negara ini belum lagi melaksanakan semua hukum mengikut modul yang ditetapkan olehNya selagi itu saya masih dijajah dan tiada ertinya kemerdekaan ini.  Walaupun saya tidak dapat merasai kehidupan negara Islam yang sebenarnya tetapi perjuangan mesti diteruskan.  Usah bimbang kejayaannya tetapi bimbanglah apa usahamu ke arah itu.  Mungkin anak cucu atau cicit atau yang lain akan menikmatinya .  Tapi bila....???///  

.

No comments:

Post a Comment