Wednesday 17 February 2010

Banyaknya anak dihumban dan dicampak


Solusi Terbaru Isu No 16

Akhir-akhir ni banyak sangat kes buang anak terjadi.  Zaman jahiliyah kembali lagi. Bagi saya anak yang dicampak atau dibuang dah menjadi mayat memang menyayatkan hati tetapi lebih menyayatkan  ibu bapanya yang dah tersasar jauh dari agama. 

Cuti Tahun Baru China baru-baru ni anak-anak beli buku sekolah jadi saya sempat beli majalah Solusi.  Mengupas tentang Ayah dan Ibu Yang Derhaka.  Memang benar apa yang ditulis.  Memandang kepada 4 cahaya mata saya,  hati bagai dipukul-pukul dek banyaknya tanggungjawab yang belum saya laksanakan yang dituntut oleh agama kepada mereka. Cukupkah saya hanya sedih,  marah dan simpati bila membaca berita tentang mayat anak -anak yang ditemui di tepi longkang atau tong sampah  tetapi masih berzikir dengan tasbih di bilik tidur.  Perjuangan saya...???///

No comments:

Post a Comment