Thursday 27 October 2011

Generasi Y



Saya generasi X.  Mandi di sungai,  minum air telaga,  main galah panjang dan banyak lagi.  Anak saya Generasi Y mandi air panas,  minum air pepsi,  main psp dan banyak lagi.  Kita generasi yang berbeza namun matlamat sepatutnya adalah sama.

Saya kadang-kadang hilang punca untuk menangangani perilaku generasi Y dan saya tak tahu nak handle sikap mereka.  Anak saya tak suka keluar rumah main bola di padang,  tak suka ronda-ronda naik basikal,  tak suka ikut mak ayah pergi makan kenduri. Mereka suka PSP,  suka FB,  suka game di internet,  suka makanan fastfood  dan entah apa-apa lagi.  Telinga sentiasa bersumbat dengan tali...

Hati ini takut,  resah dan gelisah. Saya ke yang tak mengikuti perkembangan zaman atau anak-anak yang dah naik lemak...???///

No comments:

Post a Comment